woensdag 12 november 2008

hola iedereen!



Weer ff geleden dat ik nog op mijn blog heb geschreven.. Dus zal ik nog maar is iets schrijven.

Zoveel speciaals is er nu ook weer niet gebeurd, de laatste weken ben ik enkele keren op daguitstap geweest met verschillende klassen, twee keer naar iguazu en een kaar naar salta encandos, voor de rest het gewone dagelijkse leven, terere drinken me vriende, uitgaan int weekend, af en toe een guiso (Een soort paella me kip), asado(bbq) of rivero(typisch eten van hier, wordt gemaakt van bloem, water, eieren en zout) da we make, me de familie of bij iemand thuis me wa vrienden, allemaal heel chill. Overlaatst was het festival de rivero, georganiseerd door onze school, en onze klas moest helpen, wordt gemaakt in een grote pot en lepel waar ge constant mee moet roeren, op een houtvuur.

De reizen waren wel heel plezant, ook omdak elke keer een andere klas leerde kennen. De eersta naar Iguazu was met 1F, en er was kei veel water dus de watervalle waren veel heviger dan de vorige keer, waardoor we helemaal nat werde enzo, was wel show, we hebbe ook een hospitaal voor gewonde wilde dieren uit de streek bezocht, was ook wel knap. Een week erna ofzo ben ik met 1A naar Salta encantado geweest, heel mooi in de jungle, hebbe we ook gezwomen in de watervallen. Daarna ben ik met mijn klas naar Puerto rico geweest, voor een soort ontmoeting frans van verschillende klassen van misiones die frans hebben. wel grappig dat niemand echt frans kon, laat staan het goed uitspreken. En dan deze week ben ik nog is naar Iguazu geweest
met 3A, was ook heel leuk, we werden weer volledig nat, eerst van de watervalle, erna van de regen:) Deze keer hebbe we ook veel wilde dieren gezien, zoals een Toekan en een soort van wasbeer ofzo, en een aantal varanen. check ook de fotos.

In Montecarlo is de commesaris van de politie verandert, wat vrij negatief is, aangezien de politie nu echt wel streng de inkom van de boliches enzo. Ervoor bijvoorbeeld kon je als minderjarige gewoon Conivel binnen, zonder, of met minimale controle, maar sinds deze week moete echt 18 zijn voor binnen te mogen, das wel minder, aangezien meer als de helft van mijn vrienden minder dan 18 is.. Ma bon er zijn nog altijd 15!

Voor de rest nog alles heel goed hier, het weer begint écht warm te worden, met veel tropische stormen van een uurtje ofzo en dan is het weer beter.. het schooljaar is ook bijna gedaan, 27 November onze laatste schooldag, hehe:p Daarna vakantie tot 3 maart!! In de vakantie ga ik normaal een week naar Corrientes met mijn klas. Ik zou ook naar Cordoba gaan voor een week ofzo, om els te bezoeken, en naar Buenos Aires, naar iemand van de USA die ik heb leren kennen het eerste weekend in Argentinie. Dus da komt wel goe..

Chau!!

8 opmerkingen:

Luka zei

Prettige vakantie!

In Zuid-Amerika nemen ze het blijkbaar niet zo nauw met school als in Europa, 4 maanden zomervakantie is echt wel genoeg, maar des te beter voor jou.

Hier in Peru hebben ze 3 maanden denk ik, maar ik ga niet naar school dus ik blijf aan het werk.

Overigens raad ik aan om inderdaad alle mogelijke plaatselijke dingen te proberen, je bent er nu toch...

Nog veel geluk verder, in het verre Argentinie (voor mij toch iets minder ver dan voor de meesten)

Luka

Unknown zei

Eindelijk ben k eens op je blog geraakt...
Veel plezier ginder, dit is een ervaring die men je nooit meer kan afnemen.

Groetjes
liv van 't begijnhof

Anoniem zei

Hallo Jonas,

Zo te zien is alles daar dik inorde in Argentinië!
Overweldigende natuur, zalige klassfeer, veel vakantie, ... Ben stiekem wel wat jaloers. Maar ook heel blij voor jouw natuurlijk.
Probeer vooral zoveel mogelijk indrukken te absorberen en maak er nog een fantastische ervaring van!

Vele groeten,

Hannes

Anoniem zei

Hola primo!

Ge hebt het daar best naar u zin precies, wat ik ook wel verwacht had:-). Que viva America del Sur! Ik krijg alweer heimwee! Geniet er maar heel hard van..dit is het meest onbezorgde jaar van u leven;-)hihi.

En ge moogt héél blij zijn dat ge daar blijft tot het hier terug zomer is. Het was een vrij harde klimaatsschok toen ik vorige week terugkwam uit Togo. Stom Belgenweer!

Disfruta lo mas que puedas!

Lien

Anoniem zei

Ja Jonas, 't is al effe geleden dat je iets op je blog schreef, inderdaag. We zijn ondertussen al meer dan een maand verder... wanneer mogen we je volgende bijdrage verwachten?
Groetjes en dikke kus van mama

Anoniem zei

aanvulling bij mijn vorige bericht: je hebt nu toch vakantie en dus (vermoed ik) ... tijd genoeg. Laat de (ondertussen) hardwerkende Vlamingen eens iets weten!
mama

Anoniem zei

Nog een reactie van je mama, 't ja kan er ook niet aan doen, maar ik zag net je foto's van de reception. De moeite! Dat lijkt nog erger dan hier, zo'n eindejaars feest! 't lijkt precies meer op een trouwfeest... enfin in elk geval een leuke bedoening voor een kantelmoment in het leven van jouw leeftijdsgenoten daar.
g's mama

Jonas zei

Euh ja kzal der binnekort nog is iets opzetten, kwas het nogal vergeten en de momenten dat ik thuis was verveeld had ik niet veel zin om iets te schrijven:) achja luiheid..:)
Maar ik ga er binnekort nog is iets opzetten hoor! misschien zelfs nog vandaag!
In ieder geval aan iedereen: Feliz Navidad!!!!