dinsdag 20 januari 2009

Ituzaingo!

Hallo allemaal,

De laatste weken is hier een amerikaanse (Michaela) blijve logeren. Dat was eiglijk niet echt voorzien, het kwam namelijk zo; Die amerikaanse die woont in Buenos Aires, ook met afs, en kwam nu met haar oude familie(die is namelijk van familie verandert) naar misiones. maar omdat die niet zo goed overeenkomt met haar oude familie, of toch vooral me de kinderen, vroeg die om enkel dage bij mij te blijven. Dat was ok dus den 31ste kwam die hier aan, hebbe we same met mijn familie nieuwjaar gevierd enzo, daarna uitgegaan naar de avenida, en daarna naar deja-vu, een nieuwe boliche.. Wel grappig om de zien hoe alle manne/jonges naar Michaela kwame en om een kus vroege enzo:)
Een van de volgende dage hadde we dan een reunie me de klas om naar Ituzaingo te gaan, Ituzaingo is een stadje in Corrientes, waar naast de grootste dam ter wereld, ook een populaire plaats is om op vakantie te gaan voor Misioneros en andere argentijnen, omdat het een strand heeft aan de rio parana, en het namelijk een pak goedkoper is dan naar Brazilie te gaan:)
Maar bon Michaela was hier dus nog met die reunie, en omdat die heel sociaal is en iedereen die wel tof vond hebbe ze die meegevraagd om mee te gaan naar Ituzaingo, wat ze natuurlijk heel goed vond, dus is ze mee geweest naar Ituzaingo.

De maandag daarop zijn we dan naar Ituzaingo vertrokke om daar te gaan campere voor een week. Die camping alleen al was indrukwekkend. maandag was er nog niet zoveel volk, maar elke dag kwam der meer en meer volk bij zodat die tegen het weekend stampvol zat, indrukwekkend hoeveel volk er was. En ook constant sfeer op de camping aangezien de meeste campeerders een auto meehadden me een groot stereo systeem in, dus op elk moment van den dag was der wel muziek en sfeer op de camping. Wel iets minder voor de mense die wilde slapen, maarja.. het was dan ook vooral een feest camping..
Aant de rivier wast ook constant sfeer, volledig in Brazil-stijl, me enkele bars die non-stop muziek speelde enzo..
En dan natuurlijk de boliche die vollop sfeer was, en stampvol zat. Vrijdag bijvoorbeeld ware der zoveel mense aan het duwen om binne te geraken da ze gewoon de deur kapot gekregen hebbe, zodat ze wel iedereen moeste binnelate. Wel grappig, Pablo, iemand van de klas was al binne, maar ik nog ni, en dus ik stond aan de buitekant mee te duwe me de masse om binne te kunne, maar Pablo, die zijn inkom had betaalt in dus ni wou da iedereen zo maar binnekon zonder te betale, stond aan de andere kant ons tege te houde om binne te kome..
En dan na de boliche tege 7 uur smorges ofzo naart strand waar ze het feesje gewoon verderzette, me enkele autos die muziek spele, vollop sfeer!

Dan maandag zijn we teruggekeerd, iedereen kei moe natuurlijk. Michaela is dan nog tot nu zondag in Montecarlo gebleven, heeft ook enkel nachte bij andere mense van de klas geslapen. En dan zondag moest ze trug, ook al zou ze eiglijk niet, ze vond het hier veel leuker, veel rustiger, de mense veel aangenamer enzo, wat ik wel kan aanneme, het leve hier is volgens mij idd volledig anders dan het leven in Buenos aires, waar niemand elkaar kent en er constant iets gedaan moet worden, tegenover hier waar iedereen elkaar kent, alles rustig is, niemand plannen maakt, maar gewoon ziet wa de dag brengt, en alles rustig afwacht..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hola Jonas

Dan zet je al eens iets op je blog en dan is er niemand die reageert... Dus dacht ik zo: ik zal maar eens een berichtje achterlaten. Alles goed ondertussen? En is je 'Vlaams' volk al aangekomen? En je nieuwjaarspakket: nog steeds niets? Dat wordt nu stilaan toch wel tijd want 't is al meer dan een maand geleden verstuurd.

Groetjes en dikke kus
mama

PS: dat zijn wel héééél veel foto's hé. Zal nog even duren vooraleer ik die allemaal goed bekeken heb.

Gilberte zei

Dag Jonas,
Als ik al uw berichtjes lees dan ben ik wel een klein beetje jaloers op je. Maar ik vind dat je dit wel verdiend hebt om de wereld te ontdekken en andere volkeren te leren kennen. Opa en ik zijn altijd zeer benieuwd naar uw berichtjes en uw foto's. We bekijken uw foto's meerdere keren, sommige van deze zijn fantastisch, vooral uw zonsondergangen zijn prachtig. Ook de meisjes in Argentinië en uw vriendin uit Amerika zien er prachtig uit. Altijd benieuwd op uw berichtjes!! We wensen je ginder nog veel mooie dagen!
Vele, vele groetjes en een dikke kus
Opa en oma