dinsdag 5 augustus 2008

In Argentina

Hola!

Ik ben dus vrijdag aangekomen in Argentinie, na zowa 30 uur vliegen. Dan hadde we een weekend in Buenos Aires met alle mensen die naar Argentinie komen. Da was wel leuk omda der vooral veel Amerikanen zate die ge gwn kon uitlache int Nederlands zonder da ze da doorhadde enzo. We hebbe dan ook een beetje van Buenos Aires gezien, en tzag er wel mooi uit, kzal binnekort de fotos is online zetten. Twas der wel koud, vooral snachts vroor het bijna.
Zondag avond ben ik dan bij mijn familie aangekomen, heel vriendelijke mensen, maar ze spreken alleen maar spaans: buite de moeder, die spreekt een beetje Duits. Ze spreken dus geen duits dialect ofzo zoals ze eerst hadden gezegd. En woensdag moet ik voor het eerst naar school, die begint al om kwart voor zeven, veel te vroeg dus, maar is al wel gedaan om kwart voor 12.
Gisteren is mijn klas langsgekomen om kennis te maken en het zien der wel toffe mensen uit. Ik ga in het laatste jaar zitten, in de klas frans. Niet dat er iemand Frans kan ofzo, maar ze krijgen het wel.
Daarna is er dan nog familie en mensen van afs enzo langsgekomen om mijn verjaardag te vieren. Da was wel een beetje vreemd omdak meer dan de helft van de mensen niet ken of verstond. Maar twas nog wel grappig.
Ik heb ook een facebook aangemaakt, blijkbaar heeft iedereen dat hier, dus moest ik da toch ook hebben.

Chau,
Jonas

4 opmerkingen:

Gilberte zei

Dat is tof zeg zo'n berichtje krijgen van je. Uw verjaardag is dan wel goed verlopen, naar ik hoor.
Zie maar dat je vlug Spaans leert zodat je kunt meeklappen met de Argentijnen.

Groetjes,
Oma

Anoniem zei

Jow jones,

mai gast, ge zijt nog maar een paar dage weg en volgens mij hebt gij al meer ervaring opgedaan dan sommigen van ons in heel hun leven:)
soit man laat vaak iet van u weten, das plezant voor ons!
houd u goe!

Anoniem zei

yu, ik hoop dat alles daar goed gaat me u. Ik wist ni da ze daar ook nog een les frans krijge in argentinie, zie maar da ge rap da spaans onder de knie hebt! is der een speciale rede waarom dat het school daar al zo vroeg begint en tege de middag al stopt (of is da gewoon omdat het woensdag is?)

groetjes uit het bewolkt Belgie ;)

Anoniem zei

He Jonas,
leuk om van je te horen. Heb ook al even naar je fotos gekeken! Tof ! En nu nog een foto van een argentijns café ... of kennen ze dat daar niet :-)
Merk dat je al leuke dingen gedaan hebt. En veel volk om je ginder te ontvangen. Nu nog een beetje spaans leren, en dan gaat dat zeker een geslaagd jaar worden.
Veel groetjes uit warm Italie.
David